Verfijn uw keuze

    Kies uw bestemming
  • Kies uw vertrekdatum
  • Welke rederij heeft uw voorkeur?
  • Welk schip heeft uw voorkeur?
  • Kies uw vertrekhaven
  • Kies uw aankomsthaven


Ervaringen

een fijne cruisevakantie Wij hebben een fijne cruisevakantie gehad. Onze cruisespecialist heeft wederom alles goed geregeld. We konden onbezorgd op reis! Bij vragen over de reis hebben we snel een nuttig antwoord gekregen. Wij zullen zeker weer bij Beleef Cruisen onze volgende reis boeken

Jeff & Maxime

Algemene voorwaarden


ANVR-reisvoorwaarden
Beleef Reizen is aangesloten bij de ANVR. Deze vereniging is voorzien van strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en de informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-reisvoorwaarden van toepassing zijn op al zijn aanbiedingen. Dit is het geval tenzij er uitdrukkelijk wordt aangegeven dat deze voorwaarden niet van toepassing zijn. Deze Reisvoorwaarden zijn beschreven in de ANVR Informatiebrochure 2010. Beleef Reizen zal bij boeking deze brochure verstrekken, indien dit niet het geval is kunt u altijd contact opnemen met Beleef Reizen. De brochure bevat bovendien de ANVR Boekingsvoorwaarden, de voorwaarden van de Stichting Garantiefonds Reisgelden, de voorwaarden van het Calamiteitenfonds en andere belangrijke informatie.

Download hier de consumentenvoorwaarden

Stichting Garantiefonds Reisgelden
Beleef Reizen is aangesloten bij de SGR. Alle gepubliceerde reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel vormen van een pakkerreis, vallen daarom onder de garantie van de SGR. Deze SGR garantie betekent dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor uw terugreis. Wanneer u niet rechtstreeks boekt bij een SGR-reisorganisator bevelen wij u aan om uw reis te boeken bij een reisbureau dat aangesloten is bij SGR. U kunt controleren of een reisbureau bij SGR is aangesloten door middel van de website www.sgr.nl, via het vakje ‘Zoeken op deelnemer’.

Calamiteitenfonds
Beleef Reizen is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de reizen die in dit programma gepubliceerd zijn onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie betekent onder andere dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt wanneer wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig uit kunnen voeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt wanneer wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of wanneer wij u vervroegd moeten repatriëren.
Let wel; het voorgaande geldt alleen voor reeds op de bestemming aanwezige reizigers.
Er is een premie verschuldigd.
Op onze overeenkomsten zijn de voorwaarden van de garantieregeling van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen (CFR), gevestigd te Rotterdam, Admiraliteitskade 40, 3063 ED, mede van toepassing is. Deze voorwaarden liggen bij CFR ter inzage, zijn gedeponeerd ter Griffie van de rechtbank te Rotterdam, alsmede bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam, en worden op verzoek van het CFR onverwijld kosteloos toegezonden en zijn te vinden op www.Calamiteitenfonds.nl. U kunt deze bovendien downloaden en printen via onze website www.beleefreizen.nl.


Kantooruren
Voor informatie en boekingen is Beleef Reizen dagelijks geopend van:
Maandag: 10.00 – 18.00
Dinsdag t/m vrijdag: 9.00 – 18.00
Zaterdag: 10.00 - 16.00
Ons telefoonnummer: 013-5323580
Ons emailadres: info@beleefreizen.nl

Aansprakelijkheid: Wij besteden grote zorg aan onze website. Zowel aan de inhoud als aan de opmaak hiervan. Desondanks kan het voorkomen dat er onjuistheden op onze website staan. Wij aanvaarden hiervoor geen aansprakelijkheid en aan eventuele onjuistheden of onvolledigheden kunnen geen rechten worden ontleend. Bovendien kunnen aan alle producten extra en beperkende voorwaarden worden gesteld door de uitvoerende touroperator en/of luchtvaartmaatschappij.

Persoonsgegevens: Beleef Reizen behoudt zich het recht voor om uw gegevens in de toekomst te gebruiken om u te benaderen met interessante reis- en/of productinformatie. Uiteraard respecteren wij daarbij uw privacy en de daar omtrent geldende wetgeving. Wij behandelen uw gegevens dan ook altijd strikt vertrouwelijk en stellen deze niet ter beschikking aan derden, anders dan noodzakelijk voor uw reservering. Beleef Reizen behoudt zicht het recht om bij hoge uitzondering en slechts op aanvraag van de klant de gegevens van zijn klantprofiel te wijzigen.

Copyright: De publicaties van Beleef Reizen zijn beschermd op basis van het auteursrecht. Alle rechten zijn derhalve voorbehouden. Niets uit de schriftelijke en digitale uitgaven mag op enigerlei wijze vermenigvuldigd worden zonder nadrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming Beleef Reizen.

Totstandkomen van de reisovereenkomst
De (rechts)persoon die een reservering maakt via Beleef Reizen, draagt hoofdelijke aansprakelijkheid voor de gehele boeking. Alle telefonische, schriftelijke of per internet gedane boekingen zijn bindend. Bij een telefonische of schriftelijke boeking krijgt u per post of per e-mail uw bevestiging toegestuurd.

Reisduur
De duur van uw reis wordt in dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden daarbij meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.

Verzekering
Het wordt dringend aangeraden om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Wij adviseren u graag.

Preferenties en essenties
Wij houden zoveel mogelijk rekening met uw wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar gemaakt zijn. Echter kunnen wij een preferentie nooit garanderen. In veel gevallen zijn wij afhankelijk van hoteliers en andere dienstverleners. Essenties, ook op medische gronden zoals diëten, rolstoel mee, hoogtevrees e.d. zijn doorgaans niet mogelijk. In de praktijk is gebleken dat deze vaak niet te garanderen zijn. Wel moet u hier tijdens u boeking melding van maken, zodat er zoveel mogelijk rekening mee gehouden kan worden. Een maaltijdpreferentie geldt slechts en mogelijk tijdens de vlucht. Er dient altijd toestemming gevraagd te worden voor het meenemen van extra bagage (ook van bijvoorbeeld een rolstoel). Dit in verband met mogelijke kosten en de beperkte bagageruimte aan boord van een vliegtuig of touringcar. Ondanks het feit dat de opgave van allerlei preferenties online mogelijk is, kunnen wij deze preferenties onmogelijk checken op realiseerbaarheid, omdat preferenties technisch gezien niet te reserveren zijn in het systeem en dus ook niet controleerbaar zijn.

Niet helemaal tevreden
Wanneer u op uw bestemming of tijdens de reis tekortkomingen in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert dient u deze zo snel mogelijk te melden aan de betrokken dienstverlener. Wij hebben op alle bestemmingen een 24 uurs servicenummer bereikbaar van onze lokale partners. Als u op uw bestemming bent, zijn onze lokale partners uw eerste aanspreekpunt. Wanneer de tekortkoming echter niet opgelost wordt, moet u deze direct melden bij Beleef Reizen.

Veiligheidsmaatregelen
Wij willen u erop wijzen dat vanwege veiligheidsvoorschriften scherpe of gevaarlijke voorwerpen, in de breedste zin van het woord, in beslag genomen kunnen worden door de douane, veiligheidsbeambten of politie, ook aan boord van vluchten. Zowel Beleef Reizen, als de Amerikaanse overheid dragen geen verantwoordelijkheid voor schade die kan ontstaan bij het openmaken van uw bagage of verlies van goederen. Wij willen u er wel vriendelijk op wijzen dat, gezien het bovenstaande, sieraden, contanten, waardevolle artikelen etc. vervoerd dienen te worden als handbagage in verband met het mogelijke verlies hiervan.

Reserveringskosten rederij
Wij rekenen adminstratiekosten naar de rederij a €29,- per boeking.

(hand)Bagage, rolstoel/rollator en veiligheidsmaatregelen
Reizigers zijn verplicht om hun naam, woonplaats en vakantieadres op hun bagage te vermelden, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Op deze manier brengt u niemand in de verleiding om misbruik te maken van uw afwezigheid tijdens uw vakantie. Wij kunnen zonder de labels in ieder geval geen verantwoordelijkheid dragen voor zoekgeraakte bagage. Wanneer uw bagage niet is aangekomen of beschadigd is geraakt, dient u hier meteen melding van te maken. Wanneer dit na een vlucht geconstateerd wordt, moet u hier direct melding van maken bij een balie van de luchtvaartmaatschappij. U dient dan om een zogenaamd PIR-rapport te vragen. Uw instapkaart (boardingpass) met het zogenaamde claimtag-nummer is hierbij altijd noodzakelijk. Gooit u deze daarom nooit weg voordat u er zeker van bent dat uw bagage (onbeschadigd) is aangekomen. De vergoeding bij verlies, vertraging of schade van aangegeven bagage wordt beperkt door het Verdrag van Warschau of Montreal tot ongeveer 1230 euro. Bij incheck kunt u de luchtvaartmaatschappij om een hoger limiet vragen door een verklaring en extra vergoeding. Kostbare artikelen en medicijnen (in hoeveelheden acceptabel voor de duur van de reis), dienen als handbagage te worden vervoerd in verband met mogelijk verlies of verlate aankomst van uw koffer en de geldende handbagagerestricties. Ook dient u er rekening mee te houden dat wegens de verscherpte veiligheidsmaatregelen, meename van vloeibare stoffen in de handbagage beperkt kan zijn tot maximaal 90 ml. In dat geval dient het totaal in aparte verpakkingen (flesjes) in één doorzichtige, afsluitbare zak van 1 liter (ongeveer 20 x 20 centimeter) te zitten. Stoffen zoals shampoo, tandpasta, zonnebrand, crèmes, gel, drank, etc. mogen niet in grote hoeveelheden meegenomen worden.

De hierboven genoemde artikelen die via See Buy Fly op Schiphol, danwel voorbij het punt waar u uw boardingpass heeft laten zien, gekocht zijn, ook in grotere hoeveelheden, worden verzegeld overhandigd. U dient te wachten met het openen van de tas tot na de laatste controle op de laatste luchthaven van heen- of terugreis. Vloeibare stoffen mogen wel in de bagage zitten die wordt ingenomen bij de incheckbalie.

Reisbescheiden
U ontvangt voor vertrek uw reisbescheiden, tenzij anders aangegeven. Deze reisbescheiden bestaan uit vouchers voor de door u geboekte onderdelen. Indien u een autorondreis via ons boekt kunt u een Nederlandstalige routebeschrijving aanschaffen. Hier zijn kosten aan verbonden, deze kosten variëren al naar gelang de lengte van uw rondreis. U kunt de tarieven opvragen bij Beleef Reizen.

Overstap of tussenlanding
Ook wanneer u op doorreis bent, of een overstap of tussenlanding maakt, zult u het vliegtuig moeten verlaten en uw bagage zelf opnieuw moeten inchecken tenzij anders aangegeven door de luchtvaartmaatschappij.

Vluchtenreserveringen en frequent flyers
Beleef Reizen zal, indien mogelijk, zitplaatsreservering maken voor de vluchten. U kunt uw wensen bij reservering aangeven. Een zitplaatsreservering is echter nooit gegarandeerd, aangezien luchtvaartmaatschappijen het recht behouden uw stoelnummer te wijzigen.

niet (Roken)
Zowel aan boord van touringcars, treinen als vliegtuigen is roken verboden. Dit algeheel verbod geldt ook in publieke ruimtes (horeca) en tevens in steeds meer hotels (ook bv. Lobby, hotelbar en kamer).

Melden op de luchthaven
U bent verplicht zich minimaal 3 uur voor de op uw ticket vermelde vertrektijd te melden bij de incheckbalie op de binnen- of buitenlandse luchthaven. Wanneer u om welke reden dan ook niet op de vereiste meldingstijd aanwezig bent, kan dit betekenen dat u uw vlucht mist en/of uw recht op een stoel verliest.

Vliegreizen
Indien u via onze organisatie een retourticket heeft aangeschaft, dient u er rekening mee te houden dat, wanneer u geen gebruik maakt van de heenreis, de gehele vlucht geannuleerd kan worden zonder recht op restitutie.

Naam juist
De naam in uw vliegticket dient gelijk te zijn met de naam in uw paspoort. Indien blijkt dat de beide documenten niet overeenkomen, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht u te weigeren. Beleef Reizen is niet aansprakelijk voor de hieruit voortvloeiende kosten of consequenties.

Vertrektijden
De definitieve vertrektijden vindt u in uw reisbescheiden. Deze dient u daarom altijd goed na te kijken. Deze tijden kunnen afwijken van de eerder verkregen informatie.

Hotelclassificatie:
Voor de accommodaties zijn de classificaties gebruikt zoals deze door de betreffende autoriteiten van het land van bestemming is toegekend. Ook betreft het niet zelden een eigen waardering, die gebaseerd is op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer, etc. De classificatie kan mogelijk afwijken van de Nederlandse norm.

Fotomateriaal
De foto’s afgebeeld bij de accommodaties geven een idee van de betreffende accommodatie. Niet ieder appartement, bungalow of hotelkamer zijn hetzelfde wat betreft afmeting, uitrusting en uitzicht.

Voor- en naseizoen accommodaties
De directie van een accommodatie kan om welke reden dan ook besluiten dat bepaalde onderdelen van het programma geen doorgang vinden of dat bepaalde faciliteiten niet aangeboden kunnen worden vanwege het laagseizoen. U kunt hierbij denken aan een à-la-carte-restaurant, spa, (sauna, jacuzzi), discotheek, fitness of zwembad. Beleef Reizen kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Redenen voor het tijdelijk niet aanbieden van een faciliteit kunnen onderhoudswerkzaamheden zijn. Dit in verband met de accommodaties die het gehele jaar geopend zijn. Deze maatregel komt doorgaans de veiligheid of hygiëne ten goede. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

Borgsom & credit card
Op veel bestemmingen is een creditcard onontbeerlijk en voor de huur van vervoer vaak verplicht. In de meeste accommodaties vraagt men een deposito voor het gebruik van de telefoon, de roomservice, minibar etc., of een borgsom als garantiestelling. Dit bedrag kan afwijken van de informatie die eventueel is genoemd bij de accommodatiebeschrijving of op de reisbescheiden staat vermeld. Ook na het beschrijven van deze informatie op de website kan een accommodatieverschaffer (alsnog) besloten hebben om een borgsom te vragen. Beleef Reizen aanvaart geen aansprakelijkheid voor de terugbetaling van deposito of borgsommen, al dan niet onder aftrek van inhoudingen.

Aankomst en vertrek
Het is een internationale regel dat de gasten hun kamer op de dag van vertrek tussen 10.00 en 12.00 dienen te verlaten. Bij late vluchten zullen wij uiteraard trachten u zolang mogelijk uw accommodatie te laten behouden. Toch kunnen wij u hier geen garantie voor geven. Dit ook omdat de aankomende gasten in de regel vanaf 16.00 de accommodatie mogen betrekken en er tussentijds een schoonmaak zal plaatsvinden.

Kinderen
Hotels en appartementencomplexen beschikken vaak over kinderbedjes en –stoeltjes. Deze zullen vaak maar in beperkte mate aanwezig zijn en zal het nodig zijn dat u dit bij boeking doorgeeft. Wij kunnen echter geen verantwoordelijkheid nemen voor het gereed staan bij aankomst. Wanneer er eventuele extra kosten berekend worden dient u deze ter plaatse af te rekenen. Baby’s of kinderen tot 2 jaar hebben geen recht op een eigen stoelplaats tijdens geboekt vervoer.

Kinderkorting
De kinderkortingen die genoemd worden zijn doorgaans alleen van toepassing indien het kind bij minimaal/maximaal 2 volbetalende volwassenen op de kamer verblijft.

Verzorging ter plaatse
Wanneer u een hotelovernachting op basis van logies (LG) boekt regelt u uw verzorging zelf. Indien u logies & ontbijt reserveert, begint uw verzorging altijd met het ontbijt op de tweede- en eindigt deze op de laatste dag. Het ontbijt is, tenzij anders vermeld, een continentaal ontbijt, d.w.z. een broodje, marmelade, koffie en thee. Bij een continentaal ontbijtbuffet stelt u zelf uw ontbijt samen door middel van een koud ontbijtbuffet.

Prijzen onder voorbehoud
Alle prijzen en informatie op deze site is onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.

Administratiekosten
Voor al onze reizen gelden administratiekosten, op dit moment € 38,72 per boeking.

Overzicht van alle bestemmingen